donderdag 9 februari 2017

proef jasje nummer 2 communie

Omdat het vorige proef jasje niet was zoals ik hem voor de communie wil hebben heb ik het patroon aangepast.
De mouwen zijn smaller en uit 1 stuk ipv in 2. En het mouwgat is ook versmald want deze was ook heel wijd.
Op de markt in eindhoven liep ik tegen een bruin stofje aan wat veel lijkt op de stof voor de communie en was 8 euro voor een meter. Hierbij een katoentje gevonden voor 3 euro de meter.

Nu ben ik tevreden over de pasvorm alleen weet ik nog niet of ik de boord onderaan maak of dat ik de deelpanden langer maak. Daar moet ik nog even over nadenken



De bovenste stof is de stof waar het communie jasje van gemaakt gaat worden.






1 opmerking:

  1. Ziet er goed uit!

    Ik vind de boord wel mooi omdat bovenaan ook een pas zit. Het maakt het misschien wel wat stier/sportief? Vind zelf tof, maar als je meer klassiek/chique wilt zou ik zvm deelnaden proberen te elimineren...

    Ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen