dinsdag 6 december 2016

Proef jasje

Volgend jaar doet mijn oudste dochter de communie.
En wat is nu leuker dan de kleren zelf te maken.
Ik heb samen met haar op internet gekeken wat ze leuk vind en ook bij een communiewinkel gepast of het model haar wel staat. 
En oh oh oh wat was het een plaatje maar ja die prijs dat was ik niet van plan.

Dus van te voren naar de stoffenwinkel gegaan en geinformeerd wat de stoffen kosten. Ze gaan sluiten dus overal was korting op.
Het patroon van het jasje had ik al dat komt uit de sew en blue van 2006


De jurk wordt gemaakt van Buterick B5845.
Ik baseer de jurk op het roze jurkje
Het proefjasje is nu af en de maat is goed alleen de mouwen zijn te breed.
Ik ga de (samen met de naaijuf) de mouwen opnieuw tekenen zodat deze smaller vallen. 
Ook vervalt de mouwboord met split.
Origineel is het jasje niet gevoerd maar kwa afwerking vind ik dat wel mooier.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten