maandag 19 mei 2014

Xenodie

Een aantal weken geleden kocht ik een leuk stofje van Tante Ema op de markt in Eindhoven.
Wist meteen dat het een xenodie moest worden voor de jongste.
Hij was al heel snel geknipt en helemaal in elkaar gezet maar toen moest de rits er nog in en dat heeft even geduurd. Mede ook door het slechte weer de afgelopen tijd en een vakantie van de naailes.

Maar nu de eerste mooie dagen er weer aankomen werd het toch tijd om die rits er dan toch maar eens in te zetten. Ook de onderkant moest nog afgewerkt worden. Een zoom in zo'n wijde rok vind ik lastig om die er mooi in te krijgen dus heb deze keer afgewerkt met een rolzoom.

8 opmerkingen:

  1. Leuk zeg!

    Mag ik een tip geven (ook maar ergens gelezen hoor) voor zo'n zoom? Neem maar 1 cm zoom (niet meer dus), strijk deze met veel stoom om, en stik dan vast. Dat gaat goed! Ik doe het dan zelf liefst nog met tweelingnaald, geeft nog meer speling/minder kans op gekke plooitjes ed.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je voor de tip. Die kon ik ook al. Maar dan moet je dus strijken en daar had ik nu niet zo veel zin in :) Dus was ook een beetje gemak om hem met een rolzoom af te werken.

      Verwijderen
  2. Wat een mooi jurkje is het geworden.!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een leuke jurk die ze nu met dit heerlijke weer mooi aan kan.

    BeantwoordenVerwijderen