woensdag 5 maart 2014

Jurkje met alle toeters en bellen

Wat vind ik het toch leuk om mooie zwierjurkjes te maken. En dan lekker helemaal los te gaan met bandjes en kantjes. Moest wel effe wachten met deze jurk af te maken omdat ik op de markt niet precies kon vinden wat ik wild hebben en deze online moest bestellen.

Maar nu is de eerste voorjaarsjurk klaar.

S. vond hem al super mooi toen ze hem mocht passen en kon alleen nog maar rondjes draaien. En toen opa en oma langskwamen moest de jurk weer effe aan om te laten zien hoe mooi ze hiermee kon draaien.

Ik heb maar 110/116 gemaakt zonder rits. Ik heb het patroon al een paar keer gemaakt en eigenlijk de rits nooit echt nodig gehad om de jurk aan te kunnen krijgen. Dus nu maar de gok genomen en geen rits erin gezet. Maar dat is gelukkig geen probleem want ze past er gelukkig ook zo in met een beetje wurmen.
En de jurk is ook nog eens volledig gevoerd zodat de rok mooier valt.





5 opmerkingen: