zaterdag 7 december 2013

Prinsessenjurk

We gaan graag naar het theater. Ook met de kids. Nu gaan we 27 december naar assepoester de musical met Sita. Nu stond in de brochure dat de kids verkleed mogen komen. Nou dat vind deze mama niet erg. 

Ik heb heel het internet rond gekeken om inspiratie op te doen en te kijken welk patroon ik wilde gebruiken.
Nu vond ik van de meeste verkleedpatronen de hals te wijd. En ik wilde een hele wijde rok en pofmouwen.

Dus ik heb zelf iets bedacht. 

Ik heb het lijfje gebruikt van stof voor durf het zelvers. De pofmouwen van het jurkje van assepoester uit het knippie verkleedboek. En de rok is een hele wijde cirkelrok.

Dit alles heb ik gemaakt in satijn met organza. En het lijfje is gemaakt van velours de panne gevoerd met satijn.

De jurk is nog niet helemaal af er moet nog een zoom in de rok



Om de rok wat wijder te laten vallen zit eronder een petticoat. 
Hieronder geshowd door mijn jongste dochter
Deze is gemaakt van katoen en organza.
Deze is ook nog niet helemaal af hij moet nog afgewerkt worden met een biaisband van wit satijn maar dat heb ik momenteel niet in huis en moet ik dinsdag op de markt kopen.
Had een gratis patroon gevonden hier en deze heb ik aangepast naar de maten van mijn dochter.
Nu wil ik nog om de outfit compleet te maken een cape maken.


2 opmerkingen: