vrijdag 24 mei 2013

Zomers jurkje

Voor de jongste van 15 maanden heb ik een tijd terug al eens een roos 4006 gemaakt en deze heeft ze best vaak aangehad en ik vind hem nog steeds hartstikke leuk maar hij wordt wat aan de korte kant.

Daarom nu onderstaande versie gemaakt voor de zomer. Dit is een maat 92. Ze zit nu in maat 86 dus ben bang dat ie nog wat aan de lange kant is.

Heb hem nu het bovenstukje gevoerd in plaats van met belegjes te werken zoals het patroon aangeeft. En ook heb ik een groen paspel tussen het bovenstuk en de rok gestikt.

Mijn man gaf het commentaar op het stofje dat zijn oma vroeger daar theedoeken van had. Zucht!!! mannen.




En nu een foto met model erin. Ze heeft er nu de pyama er nog onderaan.



6 opmerkingen:

  1. nou ik vind het een heeeeel leuk en blij stofje hoor laat hem maar lekker kletsen maar het is heeeeel herkenbaar hoor...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zomers stofje, toch? :) Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind m geweldig! Gaaf patroon en hele leuke stof!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel mooi! De paspel maakt het helemaal af.
    Mannen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk jurkje. Deze kan je nog lekker lang door dragen.

    BeantwoordenVerwijderen