vrijdag 31 mei 2013

Zomerjas

Met het weer van de afgelopen tijd was er nog niet echt nood aan een zomerjas maar ben er toch een week of 4 geleden mee begonnen. Ik liep ongeveer halverwege tegen de werkbeschrijving op en wist niet meer hoe ik nu verder moest maar vanwege andere dingen kon ik 2 weken niet naar de naailes.
Afgelopen woensdag gelukkig weer naailes en nu is de jas af.

Helaas ging er op het allerlaatste moment iets grandioos mis ik knipte een gat in de voering bij het inknippen van de naadtoeslag in de nek.


Dit heb ik dus eerst helemaal uit moeten halen en een nieuw stuk in moeten zetten.
Maar dan is ie nu wel helemaal klaar.
Ben benieuwd hoe mijn dochter hem gaat vinden morgen.

Hier alvast wat foto's morgen zal ik betere maken.


Van de voering heb ik stofknopen gemaakt staat wat vrolijker. En hij is gemaakt van kobaltblauwe gabardine en voering is een katoentje in maat 110.


En je ziet er is niets meer te zien waar het gat ooit gezeten heeft (hij zat linksboven bij de kraag.)


En nu de jas op de kleine meid. Ze is er hartstikke blij mee :)




9 opmerkingen:

  1. Hij is super mooi geworden! Modelletje zag ik al eens eerder, maar in blauw vind ik hem echt wel super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een mooie jas zeg! Goed dat je door gezet hebt. Het is toch anders jammer van die mooie stof. Gelukkig zie je er haast niets van en zit het aan de binnenkant.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super gaaf zeg en mooie kkleur. Zijn stofknopen lastig te msken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel :). Nee stofknopen maken vond ik niet moeilijk. Ik heb van prym een setje gekocht voor stofknopen te maken. zie hier http://wolatelier-dian.blogspot.nl/2012/02/hoe-maak-je-stofknopen-een.html voor een instructie.

      Verwijderen
  4. Wauw, hele mooie jas!!!
    Echt super geworden en je dochter lijkt er ook héél blij mee!

    BeantwoordenVerwijderen