vrijdag 8 februari 2013

Verjaardagsjurk

Nog 8 nachtjes en dan wordt de jongste alweer 1.
Daar hoort natuurlijk een mooie verjaardagsjurk bij. Ik wilde graag de feliz maken, maar wist eerst nog niet met welke stofjes. Op internet werdt ik geinspireerd om onderstaande te maken.

De basis is de feliz maat 86/92 maar deze was veels te lang en heb ik dus met 6 cm ingekort.
De breedte heb ik niet verandert omdat je deze in kunt stellen met de strikbanden.

De onderjurk is iets korter geworden dan de planning. Dit omdat ik de rand met een borduursteek wilde afmaken. Daarom heb ik een rand van 1,5 cm gemaakt.




11 opmerkingen:

  1. Erg leuk geworden. Slim om het wat korter te maken voor zo'n ukkie. Fijne verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lief! Het blijft schattig, zo'n lopend babietje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een ontzettend leuke jurk! wow wat een grote maat zeg! mijn dochter van 16mnd draagt nog 74...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. het is ongeveer een maat 80. Maat 86/92 is echt nog veels te groot. Ik heb 6 cm van de lengte afgehaald .

      Verwijderen
  4. wauw, wat een mooie jurk! Ik wil hem ook voor mijn dochtertje dr eerste verjaardag gaan maken. Waar kan ik het patroon vinden?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lianne dank je wel. Dit is een farbenmix Feliz oa hier te koop: http://www.patronenwinkel.nl/farbenmix-feliz?cPath=229_2_10&

      Verwijderen